היברידי או חשמלי - כמה עולה לתדלק רכב חשמלי?

 מי בכלל מתדלק רכב חשמלי….? כמה זמן לוקח להטעין רכב חשמלי

מה הגורם העיקרי לכך שבעלי ציי רכב כה רבים מעדיפים כיום רכב היברידי או חשמלי?

כמה עולה לתדלק רכב חשמלי שיכולה להיות טעות מלאה במקרה של רכב חשמלי ו/או טעות חלקית במקרה של רכב היברידי.

נראה כי בשני המקרים השאלה הנכונה היא כמה עולה להטעין רכב חשמלי ולא כמה עולה לתדלק רכב חשמלי על אף שרכב היברידי מגיע עם מיכל דלק כמעט רגיל.

לפני שנכנס לפרטים נצביע על כך שבעלי ציי רכב וחברות המספקות שירותי קצין בטיחות בתעבורה מתייחסות לא רק לשאלה כמה עולה לתדלק רכב חשמלי אלא גם למאפייני השימוש ברכב, וזמינות עמדות טעינה הן במקום העבודה, בבית, ובדרכים כאשר מדובר ברכב המשמש את החברה לנסיעות תכופות.

כמה עולה לתדלק רכב חשמלי נמדד על פי רוב בעלות נסיעה של ק"מ ברכב כאשר העלות ברכב חשמלי היא כ-10 אגורות אל מול הוצא של כ-50+ אגורות לרכב המונע בדלק רגיל.

אז כמה עולה לתדלק רכב היברידי או חשמלי בגודל ממוצע

רכב קומפקטי או משפחתי צורך 1 קילוואט  על כל 5-7 ק"מ,  בהנחה שמחיר 1 קילוואט לצריכה ביתית הוא כ-54 אגורות (לפי חברת החשמל) המשמעות היא כי עלות נסיעת ק"מ 1 היא כ-5 אגורות.

כמה עולה לתדלק רכב חשמלי בינוני תלוי במצב הסוללה של הרכב החשמלי והאם היא ריקה לחלוטין או מלאה חלקית.

כמה עולה לתדלק רכב חשמלי מלא

לפניכם דוגמה לרכב שאינו פופולרי בציי רכב אך יש חברות המאפשרות לעובדיהן בחירה בו כרכב מנהלים - PEUGEOT E-2008 SUV.

פיג'ו 2008 e הוא רכב חשמלי על מלא מלא ולכן  נשתמש בו להדגמת עלות טעינה של הרכב בתחנת טעינה ביתית.

עלות טעינה מלאה היא כ- 26 שקלים והיא מספקת טווח נסיעה רגילה של כ-330 ק"מ.

חשבון פשוט יראה לנו שעלות ק"מ נסיעה היא כ-8 אגורות לק"מ שעדיין אינו בר השוואה לכל הוצאה על דלק של רכב בסדר גודל כזה.

כמה עולה לתדלק רכב חשמלי היברידי

יונדאי איוניק הוא רכב היברידי אהוב על חברות הליסינג וגם על מנהלי ציי רכב גדולים והוא מתאים למצב בישראל בו עדיין יש קושי עם זמינות של עמדות טעינה ציבוריות.

טעינה מלאה של יונדאי איוניק היברידי עולה כ-23 ש"ח והיא מספקת טווח נסיעה של כ-310 ק"מ ומכאן שהעלות לק"מ נסיעה הוא כ-7.5 אגורות אך יש להוסיף לכך את תצרוכת הדלק הרגילה.

לסיכום:

השאלה אם לעבור לרכב היברידי או חשמלי  היא כיום מורכבת ומושפעת ישירות מקצב ההתקדמות של הקמת תחנות עגינה והטענה לרכבים חשמליים.

החיסכון הוא עצום אך מגבלות טעינה בישראל לעיתים משנות את ההמלצה של מנהלי ציי רכב כך שבמקום רכב חשמלי מלא הם ממליצים על רכב היברידי.

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

ניהול צי רכב - קצין בטיחות בתעבורה

מקודם בפרוסייטס - ד"ר נורברט קורלנד

לחץ נפשי והתחלה של פיברומיאלגיה