לא לוותר על איזון הורמונלי בתקופה סוערת

המערכת ההורמונלית הבסיס להרמוניה תפקודית פנימית וחיצונית

איזון הורמונלי

טיפול ארוך טווח להתמודדות מאתגרת יומיומית 

איזון הורמונלי, הוא לעיתים הבסיס שעליו נשענת היכולת להמשיך ולתפקד באופן סדיר, גם כאשר בעולם שסביבנו מתרחשות סופות וסערות. עונות השנה מתאפיינות בהלך רוח שונה זאת מזאת, אך הלך הרוח חוזר על עצמו מדי שנה. אצל כולנו קיימים מנגנונים אשר מאפשרים לנו לווסת ולאזן את המערכות הפנימיות.


איזון פנימי הוא בעל משמעות אדירה בשמירה על כל האדם והיא הסוד שמאפשר לנו לתפקד בתנאי סביבה משתנים. תנאי מזג האוויר העונתיים והאקלים, לצד גורמים חיצוניים שמקורם בתנאי סביבה אחרים כגון האקלים החברתי, האקלים הפוליטי, האקלים התרבותי ועוד.

ככל שהסביבה שבחוץ סוערת יותר, רוגשת ורבת תהפוכות יותר נדרש מאמץ גדול יותר על מנת לשמור על האיזון הפנימי. איזון הורמונלי הוא אחד היסודות החשובים והמשמעותיים ביותר המאפשרים את האיזון הפנימי.


חוסר איזון הורמונלי

השפעת איזון הורמונלי על המרחב הפנימי נוכח המערבולות החיצוניות

כיום אנו יודעים כי למערכת ההורמונלית השפעה ישירה ומיידית לצד השפעה משנית עקיפה, על איכות תפקוד המערכות השונות הלוקחות חלק בכל התפקודים היומיומיים שלנו. גם המערכת הפיזיולוגית וגם המערכת הרגשית מנטלית, מושפעות ישירות מקיומו של איזון הורמונלי או קיומו.

כאשר מתרחש שיבוש בתפקוד המערכת ההורמונלית המתבטא בחוסר איזון הורמונלי, מתחילות להתרחש תגובות שרשרת של הפרעות תפקודיות שלעיתים הן גלויות ולעיתים נסתרות. בשל היותה של מהמערכת ההורמונלית כה משמעותית ובעלת השפעה כה כוללת, הוליסטית. לעיתים שרשרת התגובות הנגלות והנסתרות, של חוסר האיזון ההורמונלי. יופיעו ויעלמו במערכות שונות. למשל יופיעו ויתגלו בעיות ריכוז לצד בעיות עיכול. יופיע קוצר רוח לצד בעיות שינה, תופיע השמנת יתר לצד עייפות כרונית ועוד.


חשוב לציין כי פעמים רבות מדובר בחוסר איזון הורמונלי גבולי. כזה אשר הבדיקות הסטנדרטיות אינן מזהות אותו. זהו למעשה מצב פתולוגי בלתי מזוהה. מאין תהליך סחיפה נסתר לעבר חוסר האיזון ההורמונלי, תהליך דרדור שקט שגורם לשרשרת השיבושים אשר עלולים לפרוץ אל פני השטח ולקטוע באחת את יכולת ההתמודדות שלנו עם העולם שסביבנו.


בתקופות סוערות ורצופות משברים ואתגרים אישיים או חברתיים כללים (כגון בתקופת הקורונה, לצד אירועים אישיים טראומטיים), עוצמת האיזון הפנימי שקולה לעוצמה, וכוח העומד לרשותנו בתהליך  ההתמודדות עם מערבולות וסחף חיצוני. תהליכים אשר עלולים לערער את התפקוד היומיומי התקין שלנו ולגרום להתפרצותו, הופעתו של סימפטום תחלואה כזה או אחר.


איזון מערכת ההורמונים

אמצעי ארוך טווח לשמירה על האיזון ההורמונלי היומיומי.

פעמים רבות אנו עדים לכך כי הסובלים מחוסר איזון הורמונלי זוכים לטיפול יומיומי, אשר מתמקד בטיפול סימפטומטי בלבד. פעמים רבות הטיפול ממוקד בתופעות תחלואה משניות ואפילו אינן מתייחסות לגורם הראשוני שהוא חוסר תפקוד תקין של המערכת ההורמונלית.

לדוגמא: במקרים רבים יטופלו חולים על ידי רופאים בתחום הגסטרו ויזכו לטיול תרופתי תואם. חולים אחרים יזכו לקבל כדורי שינה לטיפול בבעיות שינה מרופאים בתחום הטיפול בשינה. לעיתים יזכו חולים אחרים לתרופות המטפלות בבעיות ריכוז וקוגניציה, להתמודדות עם השפעות עקיפות, של המערכת ההורמונלית על מערכת העצבים המרכזית.

מרבית הטיפולים הניתנים כיום, להתמודדות עם תופעות לוואי וסימפטומים של תפקוד לקוי של המערכת ההורמונלית, הם טיפולים יומיים ולעיתים במקרי קיצון, יש צורך ביותר מטיפול אחד ביום.


בעולם וגם בישראל ניתן למצוא כיום מספר טכנולוגיות טיפוליות ארוכות טווח אשר מאפשרות שמירה ואיזון הורמונלי לאורך זמן. השמירה על האיזון הפנימי והיציבות של תפקודי המערכות השונות אשר מושפעות ונשענות על המערכת ההורמונלית. האיזון הפנימי ארוך הטווח. הוא כלי משמעותי ורב כוח המאפשר למטופל להתמודד גם עם מצבי חוסר ודאות סערות ומערבולות חיצוניות בחיי היומיום.


איזון הורמונלי


תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

ניהול צי רכב - קצין בטיחות בתעבורה

מקודם בפרוסייטס - ד"ר נורברט קורלנד

לחץ נפשי והתחלה של פיברומיאלגיה